Grafománia

Kegyeletsértés, uszítás, gaming

2022. november 01. - Frederick2

(vagyis amikor a Leet Hungary lesüllyed egy Kurucinfó szintjére)

1416508750.jpg

Phú, de felbasztam az agyam!

Ezen a héten böngészgettem a Leet Hungary cikkeit. Böngészés közben belefutottam Deankadani írásaiba. A fiatal újságíró egyik visszatérő témája a gamer cégeken és a gamer szubkultúrán belüli szexizmus. Érint amúgy rasszizmussal kapcsolatos témákat is, de az esetek többségében inkább a nemi sovinizmussal foglalkozik. Jó téma egy gamer magazinban, nem? Valójában nem ő az egyetlen a Leet-nél, aki ír ebben a témában. Az irományok tartalmukban követik a jól megszokott woke receptet. A woke narratíva szerint szörnyűséges nők elleni szexizmus létezik egyrészt a nagy gamer cégeknél, másrészt a nemzetközi gamer közösségben. Igen, aki kellően elmélyült ebben a témában, az tudja, hogy ezek a cikkek kizárólag a nők ellen irányuló nemi sovinizmust ítélik el, a férfiakkal szembeni nemi sovinizmust nem. Az a néhány rosszindulatú feminista, aki már évek óta szidalmazza a gamer társadalom férfi tagjait, szót sem érdemelnek a Leet-nél – ahogy a magyarországi gaming újságírásban sem. A hazai gamer magazinok a mai napig nem illették kritikával a gamer férfiakat ádázul gyűlölő Anita Sarkeesiant. Sőt, mintha egyet is értenének vele, ilyen „nézzünk magunkba, elvtársak!” szintjén. Lassacskán olybá tűnik, hogy a hazai gamer magazinok is, mint a Gamestar, az IGN Hungary és a Leet Hungary, a gamerek ellenségei. Vagy talán arról van szó, hogy van az a pénz, amiért nem védelmezik meg a gamer társadalom férfitagjait a förtelmes rágalmazásoktól.

Deankadani 1 évvel ezelőtt írt egy cikket egy női COD esport játékos, Ingrid “Sol” Oliveira Bueno da Silva meggyilkolásáról. A cikk végén egy olyan újságírói fogást alkalmazott, amivel én utoljára a Kurucinfó-n találkoztam. Most a Bándy Kata-analógiát fogom alkalmazni, de köztudott, hogy a „kuruc” dögevők még számos gyilkosságnak áldozatul esett személyt használtak fel a maguk sötét propagandisztikus céljaikhoz. Az, hogy a Kurucinfót említem fel a Leet Hungary egyik cikke kapcsán, jelzi, hogy mennyire kiakadtam az adott íráson.

2021. február 23., Brazília, São Paulo: a rendőrség megtalálta a 19 éves női COD esport játékos, Ingrid “Sol” Oliveira Bueno da Silva holttestét egy másik COD esport játékos, Guilherme “Flashlight” Alves Costa lakásában. Guilherme beismerte Ingrid meggyilkolását. Kiderült, hogy előre megfontolt szándékkal követte el az aljas tettet. A szociopata felvette videóra a gyilkosságot, majd megosztotta a Gamers Elite Clan privát csoportjában. Ingrid és Guilherme a COD-on keresztül ismerték meg egymást. Egy hónapos beszélgetés után döntöttek úgy, hogy találkoznak a férfi lakásán. Azon a napon meg is történt a tragédia.

Deankadani cikkének első fele ezen szomorú események ismertetése. Ami problémás, az a második fele. Íme:

 

Számos médium a videójátékok és a fizikálisan elkövetett erőszak között vél felfedezni párhuzamot, igaz, ezt a tézist pár évvel ezelőtti kutatások már megdöntötték. Persze könnyű is lenne elmismásolni ezt a tragédiát is ennyivel, a valóságban azonban – az IPEA’s Atlas of Violence 2020 mérései alapján – Brazíliában minden két órában meggyilkolnak egy nőt, ez “csak” 2018-ban 4519 áldozatot jelent. Ezeket pedig rendre férfiak követik el.

A nők helyzete az online gamingben még problémásabb, hiszen fokozottabb veszélynek vannak kitéve, mint férfi társaik. Sokkal gyakoribb, hogy egy profi női játékost, streamert, vagy videóst kezdenek el férfiak zaklatni, mint fordítva – melyek nagyobb eséllyel végződhetnek tettlegességgel. Ez pedig nem csak Brazíliára vetítve jelent óriási megoldandó problémát.

Legutóbb például egy szexi streamekben utazó videóst, AZRA-t kukkolták élő adásban a saját ablakán keresztül, amit ugyan sokan kamunak véltek, mi is külön kiemeltük, hogy ha mégsem az, akkor a hölgy óriási veszélynek van kitéve.”

 

Egyáltalán nem azon lepődtem meg, hogy megint egy gamer férfiakat megbélyegző írást kell olvasnom egy gamer magazinban. Ehhez már hozzászoktam az évek alatt. Ami számomra megdöbbentő volt, az a kegyeletsértés. Deankadani, rajta keresztül a Leet Hungary arra használta fel Ingrid “Sol” Oliveira-t, hogy elmélyítse a szakadékot a gamingen belül a nők és a férfiak között. Egy gamer magazin azt üzeni a gaminggel, az esporttal, a streameléssel és a vloggolással foglalkozó nőknek, hogy gyanakvóan tekintsenek a gamer férfiakra, mert akadnak köztük ragadozók. Ilyen ez a fandom, tele van Ted Bundy-féle állatokkal! Őszintén: sohasem gondoltam volna, hogy egy gamer magazin odáig süllyed, hogy a Kurucinfó szintjén, egy gyilkosság áldozatát arra használja fel, hogy bizalmatlanságot alakítson ki egy csoport iránt – jelen esetben a gamer férfiak felé! Van hova süllyedni…

A Bándy Kata-analógia, úgy vélem, nem szorul sok magyarázatra. A Kurucinfo, miután ismertette a sajátos primitív stílusában a gyilkosságot, kivetítette a teljes hazai cigányságra. A Kurucinfo egy olyan magazin, ahova erkölcsi hulladék emberek gyártanak hitvány tartalmat az azt fogyasztó csőcseléknek. A módszerüket átvette egyrészt a többi szélsőjobbos magazin, másrészt a balos feminista magazinok, igaz, utóbbiak más előjellel. Számomra nem kicsit ijesztő viszontlátni egy ilyen aljas publicisztikai fogást egy gamer magazinban.

Deankadani módszere persze annyiban különbözik a Kurucinfóétól, hogy nem alkalmaz direkt általánosítást. Amit tesz, az annyi, hogy ráirányítja a figyelmet, hogy a gaming szcénában a férfiak egy része veszélyt jelent a nőkre. Ha ehhez hozzávesszük Anita Sarkeesian elméletét, miszerint a láthatatlan férfiuralom (a patriarchátus) jelen van a gaming területén, akkor számos férfi egy nőkre veszélyt jelentő ragadozó. Deankadani, a kortárs feminizmus nyomán (viva la Gender Studies!), arra inti ezzel a gamer nőket, hogy legyenek gyanakvóak a férfitársaikkal. Mintha csak az lenne a célja, hogy növelje a gamingen belül a férfiak és a nők közötti bizalmatlanságot. Deankadani valószínűleg csak teljesíti, amit elvár tőle a Leet Hungary; a szerkesztőség feje felett pedig ott lebeg a baloldali kultúrharcos és identitáspolitikai politikai elit. A feminista (dis)kurzus kívánja, hogy a „nemek harca” jelen legyen a gamingen belül, ezt pedig szolgaian importálják a gaming magazinok. Ez a woke elit nem akar békességet a videójátékosok között. Ebből a visszataszító aknamunkából semmi progresszív nem születik, csak borzalmasan toxikus légkör, benne rengeteg konfliktussal!

Nyugodj békében Ingrid “Sol” Oliveira!” – így zárta a cikkét Deankadani. Részvétet kíván, miután felhasználta a szerencsétlent lányt, hogy békétlenséget keltsen a gamingen belül a nők és a férfiak között. Van bőr a képén! Az újságíró srácot betámadták a kommentmezőben, lett is aztán cenzúra! Pár nap után Deankadani elsírta magát egy podcast-ben, hogy milyen szörnyűek az emberek! Innen is üzenem egyrészt Deankadaninak, másrészt az őt alkalmazó Leet Hungary-nak: egy meggyilkolt lány emlékét uszításra használni kegyeletsértés!

 

Tájékozódási pont

Deankadani: Gyászol a gamer világ: meggyilkoltak egy 19 éves profi női CoD esport játékost

https://leet.hu/2021/02/24/gyaszol-a-gamer-vilag-meggyilkoltak-egy-19-eves-profi-noi-cod-esport-jatekost/

Milyen előnyei vannak annak, hogy játszunk? | LEET PODCAST

https://www.youtube.com/watch?v=OLY1nPGZXrc

A bejegyzés trackback címe:

https://grafomanpali.blog.hu/api/trackback/id/tr10017967824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása