Grafománia

Jegyzet

2019. október 10. - Frederick2

(Pető Andrea - Elmondani az elmondhatatlant)

Az köztudott, hogy a szovjet megszállás idején a szovjet katonák több magyar nőt megerőszakoltak. Az is köztudott, hogy eddig nem került sor a téma feldolgozásra a magyar történettudomány berkein belül.

EDDIG!

https://moly.hu/konyvek/peto-andrea-elmondani-az-elmondhatatlant

Szomorúan nincsenek jó híreim. A téma első (és nagyon remélem, nem az utolsó) feldolgozása a Gender-(ál)tudományok szempontjából történt. Jobban mondva: P. Andrea egy valódi tudomány, a történettudomány eszközeivel feldolgozta a témát, majd leöntötte a Gender kártékony salakanyagjával. Igazából nem rossz anyag ez, sőt, mint szakirodalom, használható is – DE valahogy mégis kártékonyan ideologikus. P. Andrea meggyőződése az, hogy a zsidók… khm, a férfiak alakították sokáig a történelmet és a politikát, pontosan azért, mert a hatalom már hosszú évezredek óta a zsidók… khm, a férfiak kezében van; és ugye, a hatalom birtokában a zsidók… khm, a férfiak írják a történelmet. A történelem zsidó… khm, férfi szemléletű történelem, amiből ki van rekesztve a gój… khm, a nő. Ez a soviniszta szemlélet benne van ezen műben is – mint minden P. Andrea műben. Az a gond, hogy Pető Andrea jó történész (toronymagasan jobb, mint Schmidt Mária) – DE sajnálatosan egy rohadék. Igen, egy szemétláda! Ez a helyzet! Vagyis: használható szakirodalom, de olvasása csakis megfelelő kritikai érzékkel ajánlott.

Közben a Puzsér, a FAM és a Tibi atya által „független lázadó értelmiség”-ként csodált Konok Péter is írt egy dicsérő recenziót a könyvről. K. Péter teljes anarchista meggyőződéssel vallja, hogy senkinek sincs joga elnyomnia az embert – csakis a harmadvonalas feminizmusnak, a Gender-kurzusnak. (Meg úgy an block a jakobinus szellemiségű újbaloldalnak!). Ezen meggyőződése tudatában írt is egy olyan recenziót P. Andrea művéről, hogy az simán tekinthető egy nyelvvel történő végbélmasszásnak. Mondjuk, P. Andrea szereti a nyelvvel történő végbélmasszást, legfőképpen, ha azt férfiak gyakorolják hozzáérző szervilizmussal a seggén.

https://revizoronline.com/hu/cikk/7677/peto-andrea-elmondani-az-elmondhatatlant

Olyanokat ír a jó Péter:

"Maga a téma (a patriarchális társadalom kritikai szemlélete, aktív dekonstrukciója) amúgy is egyfajta küzdelem" (…) "Részemről teljes mértékben osztom Pető Andrea véleményét abban, hogy milyen szinten kell(ene) a háborús nemi erőszak kérdését (mint a patriarchális társadalom alapvető vonásának egy kiterjesztését, vagy inkább aspektusát) egy tágabb, össztársadalmi szinten értelmezni, és ezt hogyan teszi lehetetlenné ugyanennek a társadalomnak az emlékezetpolitikája."

Puzsért idézve: MIAFASZ? A nemi erőszak „a patriarchális társadalom alapvető vonásának egy kiterjesztése, vagy inkább aspektusa”? Igen, baszd meg! Még a végén kiderül, hogy nem is az orosz kiskatonák erőszakolták meg a magyar lányokat, hanem a judeokrácia… khm, a patriarchátus! Vagyis a szovjetek által megerőszakolt nőkért a felelős nem a szovjet katonák, a szovjet hadsereg, a szovjet rendszer, hanem a bolygó teljes férfiállománya, mind a múltban, mind a jelenben, mind a jövőben!

Nem K. Péter az egyetlen, aki üdvözli P. Andrea könyvét. A balliberális Moly is hozza a formáját. Ami igazán meglepett, az a jobboldali Magyar Idők elismerése:

https://www.magyaridok.hu/lugas/tul-a-hallgatas-parancsan-3379462/

És a költői kérdés:

mely szemlélet miatt tartják is károsnak a Gender-tudományt oly sokan? Mely széles társadalmi réteg ellen is történik már hosszú ideje mértéktelen uszítás tudománynak álcázva? Na, ki tudja a választ?

A bejegyzés trackback címe:

https://grafomanpali.blog.hu/api/trackback/id/tr3615216094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.10. 18:37:03

"Mely széles társadalmi réteg ellen is történik már hosszú ideje mértéktelen uszítás tudománynak álcázva? Na, ki tudja a választ?"

Én tudom, én tudom!

A melegmarxistamuszlimzsidócigánynők ellen! És ki uszít és üldöz és nyom el és zsákmányol ki? Ki a gonosz elnyomó, akit ütni köll'? Ki tudja a választ?

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.10. 21:19:56

Elolvastam a revizoros cikket (bár Deansdale oldalán előbb azt írtad, nem ajánlod :-)
Igazából annyira én nem is tartom "nyelvvel történő végbélmasszázsnak". :-)
Mert végülis mi derül ki belőle? Nekem az, hogy a szerző fejében valami nagy katyvasz van, és ez a könyvön is látszik, amiből amúgy a leghasználhatóbb rész az irodalomjegyzék. Ennyi a lényege a recenziónak. A többi csak a körítés.
Egyébként én a leghatásosabb leírást a szovjet katonák tetteiről eddig Vásáry Tamás önéletrajzi könyvében (Üzenet) olvastam. Bár még kisgyerekként, de ő tanúja volt az akkor történteknek.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.11. 06:18:22

@Sipi81: Más öregek elbeszélése a Vörös Hadseregről nagyjából egybevág a kánonnal, saját nagyszüleim viszont nem győzték hangsúlyozni, hogy a kozákok magasan kiemelkedtek a szovjetek közül emberségben.
Oda lehetett menni panaszt tenni a parancsnokokhoz, persze. Az orosz tiszt lelőtte a panaszost, aztán a katonái megerőszakolták a panaszos lányát. A kozák tiszt lelőtte a az erőszakoskodó kiskatonát, aztán a föld alól is kerített a panaszos családnak kristálycukrot (mert az nemigen volt).

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.11. 06:18:29

@Sipi81: Már az első pár sornál kerülget az émelygés.

"nyelvi fordulatra is szükség van ahhoz, hogy kibeszélhetővé váljon" - "Pető Andrea könyvének témája egy máig is jobbára kibeszéletlen (vagy éppen nem megfelelően kibeszélt) trauma, ezt igyekszik egyfajta feldolgozással, tudományos apparátussal és (mifelénk, legalábbis) új nyelvezettel elérhetővé és megélhetővé tenni."

Mert gondolom az a mondat, hogy "megerőszakoltak a szovjet katonák", az nem megfelelő elbeszélése a traumának. Úgy kéne mondani, hogy középosztálybeli fehér férfiak voltak, ha a középosztály szovjet kontextusban nem lenne értelmezhetetlen, de ezt bizonyára feloldja a mü'észnő.

"illetve a gendertudomány és a feminizmus második hullámának metodológiája – amelynek puszta létjogosultságát, tudományos mivoltát is támadja a mai magyarországi központi ideológia"

Érthetetlen, miért.

"elképesztő leírni, hogy Magyarországon ma igenis létezik valamiféle központi ideológia, még ha nem is tekinthetjük a szó szoros értelmében vett koherens ideológia kompozíciónak, amolyan ad hoc konstrukció inkább, foltvarrott és instant hatalmi akarat"

Elképesztő, hogy ez a központi ideológia ebben az országban pont nem a genderfeminizmus és nem a mi akaratunk.

"annak az emlékezetpolitikai, sőt össztársadalmi Kulturkampfnak egy elemét, amely – a múlt uralásának egyre totálisabbá váló hatalmi igényével, illetve azzal szemben fellépve – a jelenünket meghatározza."

Ezt már megint úgy értelmezi mindenki, ahogy akarja. Nehéz lehet balos agitpropot írni, a folytonos pszichológiai vetítés közben állandóan résen kell lenni, nehogy véletlenül freudi elszólás keletkezzen, és a vádiratból véletlenül elkottyantott szándéknyilatkozat legyen. Ez nem is mindig sikerül. Az viszont átjött, hogy a Kultúrkampf dübörög.

"Maga a téma (a patriarchális társadalom kritikai szemlélete, aktív dekonstrukciója) amúgy is egyfajta küzdelem, és ez óhatatlanul olyan külön értelmezési keretet ad a kötetnek, amiről a legkevésbé a szerző tehet, bármiféle tudományos- vagy magánjellegű szándékától függetlenül."

Na, csak kibújt a szög a zsákból, le akarjuk bontani a civilizációt.

"A történettudomány a modern „igen”-től már régen a posztmodern „nem”-ig jutott: a történetíró (és műve, a „történelem”) alapvetően önmagát jelenti."

Igen, amit a progresszió nyilatkozik, az magáról a progresszióról mond el a legtöbbet. Pető Andrea művében pedig, felteszem ezek alapján, a szovjet katonákhoz fűződő viszonyán keresztül magáról Pető Andreáról olvashatunk.

És itt be is fejeztem minden további kommentárt. A könyvhöz sem jött meg a kedvem.